Holenderska prasa: Polska i Węgry muszą respektować wartości, na które się zgodziły wstępując do UE

Archiwum '20

fot. Shutterstock, Inc.

O groźbie zawetowania unijnego budżetu przez polski i węgierski rząd informowały media w całej Europie. Także w Holandii zapowiedź ta wywołała liczne komentarze, często mocno krytyczne wobec postawy Warszawy i Budapesztu.

„Unia ma już dosyć Polski i Węgier blokujących budżet”, zatytułował jeden z artykułów dziennik „De Volkskrant”. „Polska i Węgry krytykują UE: niewolnictwo i kolonializm”, pisała gazeta „NRC Handelsblad”. „Kryzys z wetem dotyczącym praworządności w UE”, brzmiał nagłówek w popularnym dzienniku „De Telegraaf”.

Przypomnijmy, polski i węgierski rząd zapowiedziały niedawno, że zablokują nowy wieloletni budżet Unii Europejskiej (1.074 mld euro) oraz projekt tzw. funduszu naprawczego, mającego ograniczyć gospodarcze skutki pandemii (750 mld euro), jeśli wypłata środków z tych źródeł faktycznie będzie powiązana z zachowaniem zasad praworządności w danym kraju.

W tej sprawie ostro wypowiedział się już m.in. premier Holandii. Nie ulegniemy presji polskiego i węgierskiego rządu, zapowiedział w holenderskim sejmie (Tweede Kamer) Mark Rutte.

Premier Holandii przyznał, że w UE bierze się też pod uwagę tzw. „opcję atomową”, czyli pominięcie Polski i Węgier w podziale europejskich środków. Więcej na ten temat TUTAJ:

Temat dnia: Premier Holandii o postawie polskiego rządu: Rozważamy też „opcję atomową"

W poniedziałek obszerny komentarz dotyczący postawy Polski i Węgier (oraz Słowenii, która niedawno wsparła te dwa państwa) opublikował dziennik „Trouw”. Komentarz zatytułowany „Węgry i Polska muszą po prostu respektować wartości, na które się zgodziły wstępując do UE” przedstawia stanowisko całej redakcji tej opiniotwórczej gazety. Tekst w języku niderlandzkim TUTAJ: https://www.trouw.nl/opinie/hongarije-en-polen-moeten-simpelweg-de-waarden-handhaven-waar-ze-voor-getekend-hebben~b7bbe992/

„Czy [Polska i Węgry] zdobędą się na odwagę, by wziąć na zakładników resztę UE poprzez zablokowanie z trudem wynegocjowanego porozumienia dotyczącego podziału 1,8 biliona euro? A może to tylko groźby, mające na celu poprawić ich pozycję negocjacyjną?” – takie pytania zadawano sobie w minionych tygodniach, przypomina „Trouw”.

„Od tego tygodnia znamy odpowiedź: Warszawa i Budapeszt są rzeczywiście gotowe zablokować unijny budżet”. Widocznie oba te kraje tak bardzo obawiają się powiązania wypłat unijnych środków z obowiązkiem zachowania zasad państwa prawa na własnym podwórku, że są w stanie zdecydować się na taki krok – czytamy w komentarzu.

Według „Trouw” pozostałe kraje UE nie mogą ulegać tym żądaniom i nie powinny zgadzać się na żaden kompromis w sprawach tak fundamentalnych jak praworządność, niezależność sądownictwa i państwo prawa. Nawet jeśli będzie to oznaczać, że fundusz naprawczy nie zostanie na czas uruchomiony, co dla wielu państw (na przykład Europy Południowej) będzie bardzo bolesne – uważa redakcja holenderskiej gazety.

„Tutaj chodzi o coś ważniejszego. Komisja Europejska i pozostałe kraje UE nie wymagają od Polski i Węgier niczego nadzwyczajnego: Polska i Węgry muszą po prostu respektować wartości, na które się zgodziły, zostając członkiem UE. Europa musi bronić państwa prawa, szczególnie teraz, kiedy w innych miejscach świata demokracja przeżywa trudne chwile”, konkluduje „Trouw”.

24.11.2020 Niedziela.NL

(łk)

Komentarze 

 
+2 #23 lepper 2020-12-02 10:37
Cytuję Adam:
Dobrze napisal. polska i cyganstwo polskie, to smrod juz nie tylko w UE. BRAWO FRED

uspokuj sie hieno mieszkająca w tureckiej koloni smiesznie nazwanej,samozwanczo the nederlands. zwyklej malej holandii ze smiesznym rute. jesyescie tam dymani przez wlasny kraj. wasze podatki ida na i tak zakorkowane autostrady a wiekszosc z was nawet nie stac na samochod. bardziej oplaca sie wymienic zawieszenie 2 razy w roku niz placic na wasze drogi, kanaly itp. mieszkacie w rozlatujacych sie domach bo nie stac was na postawienie nowego. wiec nie uczcie nas jak zyc bo to u was jest wspolczesne niewolnictwo.
Cytuj
 
 
-1 #22 Adam 2020-12-02 02:06
Cytuję kami:
ha ha Fred... pewnie masz przerąbane w ojczyżnie albo jesteś tak porabany ,że nie wiesz co piszesz ..

Dobrze napisal. polska i cyganstwo polskie, to smrod juz nie tylko w UE. BRAWO FRED
Cytuj
 
 
+8 #21 Olo 2020-11-27 21:28
Cytuję Fred:
polska i wegry powinny zostac wyj...ne z Unii i to jaknajszybciej. Te kraje, szczegolnie ten pierwszy to smrod w Unii jedynie !!!


Typowy tekst dla tych, co uciekli z Polski przed wyrokiem i starają się ją sobie obrzydzić, żeby mniej tęsknić :)
Cytuj
 
 
+9 #20 Jan 2020-11-27 18:41
Holendrzy najbardzej ubolewaja,
ze zboczenia seksualne nie sa prawem czlowieka.
Cytuj
 
 
+6 #19 Cezary 2020-11-25 18:02
A ja myślałem że tylko Putin napuszcza swoich troli, a tu niespodzianka!!! Wiatraczki też mają ich sporo.

Co po niektórych wpisach, widać że są pisane przez translatora google.

Urabianie opinii polaków jest teraz topowym zajęciem i to nie przez covid-19.

Źródłem tego na pewno są pieniądze.
Pozostaje jedno pytanie czego Holendrzy się tak naprawdę, najbardziej boją ?
Cytuj
 
 
-13 #18 Krucjata patolo 2020-11-25 13:25
Cytuję Bat na lewaków:
A co zrobili w RPA? Czyim pomysłem był apartheid? Kto zasiedlał te tereny? Holenderscy Burowie. Jak ich murzyni kopneli w tyłek, to wrócili do Europy i zaczynają wprowadzać apartheid na miejscu. Ten naród już taki jest skrzywiony. Tak jak i Niemcy. Ktoś tam w Anglii powiedział, że Niemcy należy bombardować prewencyjnie co 20 lat. Zgadzam się z tym i proszę o parę bombek na Holandię i Belgię oraz Luksemburg.
jestes eunuchem intelektulanym ,szkoda ze o tym nie wiesz, wyrzadzilbys mniej krzywd do okola. Zycząc komus śmierci, spodziewaj się jej blaźnie!
Cytuj
 
 
-13 #17 polska.!!! 2020-11-25 09:21
buehehe polaczki czy wy wiecie w tej dzikiej holandii co to jest 6.3 amg bądz bmw m? czy dalej waszym marzeniem jest jezda rowerem do pracy? w holandi jest sama patologia. Nie stac was tam na porzadne auto i dom z ogrodem.
Cytuj
 
 
-11 #16 Adam 2020-11-25 05:35
Cytuję Mo1:
Jakie wartości??? ***two??? Czy Europa Zachodnia ma jakieś??? Łapy precz od Polski i Węgier!!!! POLAK WĘGIER DWA BRATANKI I DO SZABLI I DO SZKLANKI!!!!!! POLSKA SŁOWIAŃSKA !!!!

To dzialaj cebulaku i ucz sie jezyka bratanka haha. Nawet po angielsku cebulu z polskiej wsi nie umiesz, to po jakiemu ty chcesz "patryjołto" z nim rozmawiac ??? Won z ta nacja polsko wegierska z Unii !!!
Cytuj
 
 
+14 #15 Pis 2020-11-24 22:49
Shadowcats-a tobie ile placi gazeta michnika?
Cytuj
 
 
+21 #14 Bat na lewaków 2020-11-24 22:40
A co zrobili w RPA? Czyim pomysłem był apartheid? Kto zasiedlał te tereny? Holenderscy Burowie. Jak ich murzyni kopneli w tyłek, to wrócili do Europy i zaczynają wprowadzać apartheid na miejscu. Ten naród już taki jest skrzywiony. Tak jak i Niemcy. Ktoś tam w Anglii powiedział, że Niemcy należy bombardować prewencyjnie co 20 lat. Zgadzam się z tym i proszę o parę bombek na Holandię i Belgię oraz Luksemburg.
Cytuj
 
 
+21 #13 Bat na lewaków 2020-11-24 22:40
Za Tuska *** też nie mieli prawa do ślubów i adopcji i jakoś nikt nie słyszał o łamaniu praworządności. Tu chodzi o rząd PiS. Jak Polskę przyjmowano do Unii to polski rząd miał banki sprzedawać a nie odkupować. Polska miała kupować caracale bez szemrania, a Polacy mieli zbierać szparagi za 5 euro na godzinę. Tu jest cały problem państw kolonialnych i postkolonialnych. Lokalsi nie mogą kwestionować decyzji ich panów. Zobaczcie jaka jest sytuacja na Curacao. Shell siorbie ich ropę a miejscowi przymierają głodem. Jakby mogli dysponować swoją ropą to byliby bogaci jak Kuwejt. Niestety holenderscy kolonialiści trzymaja ich ostro za yaya. Jak myślicie po co Holandii taka silna flota? Maja większą flotę od Polski i ani jednego czołgu. Żeby trzymać kolonię w ryzach potrzeba okrętów.
Cytuj
 
 
-14 #12 Shadowcat 2020-11-24 21:45
Cytuję Obywatel PL:
Opuścić UE , to jedyne słuszne wyjście z sytuacji .


Raczej opuścić kaczoland to jedyne słuszne wyjście z sytuacji
Cytuj
 
 
-16 #11 Shadowcat 2020-11-24 21:43
Widzę, że kluby "Gazety Polskiej" i PISowskie trolle opanowały komentarze? Ile wam płacą "***asze" za wpis?
Cytuj
 
 
-14 #10 Shadowcat 2020-11-24 21:41
Cytuję Kamil:
Jakie wartości?jakiś mądry Holender to wyjaśni..

Ja ci wyjaśnię. Nie upolityczniona prokuratura, nie upolityczniona telewizja i radio, stosowanie się do zapisów Konstytucji,równość wszystkich wobec prawa ( także Kaczyński i inni bosowie PISu), stosowanie się do zaleceń TSUE, rozdział pomiędzy Państwem, a kościołem,skończenie z subiektywnym rozdziałem subwencji. To tylko część1 Mało?
Cytuj
 
 
-16 #9 Shadowcat 2020-11-24 21:14
Cytuję Obywatel PL:
Opuścić UE , to jedyne słuszne wyjście z sytuacji .


To prawda. Będzie spokój jak wyjedzie "bydło polaczkowate" z NL i będzie tak jak przed 200 rokiem.
Cytuj
 

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież

Najnowsze Ogłoszenia Wyróżnione


reklama a
Linki