Kto przyjeżdża do Holandii? „Najwięcej jest Polaków i Syryjczyków”

Archiwum '16

fot. Shutterstock

22.200 Polaków i 20.800 Syryjczyków przybyło w ubiegłym roku do Holandii – wynika z danych niderlandzkiego Centralnego Biura Statystycznego (CBS).

Polacy przyjeżdżają do Holandii głównie w celach zarobkowych, Syryjczycy ubiegają się tutaj o status uchodźcy. Jeśli chodzi o liczbę nowych imigrantów w Holandii w 2015 r. to właśnie obywatele tych dwóch państw stanowili największe grupy, informuje CBS.  

Jest też istotna różnica: w przypadku Polaków obserwuje się również ruch w drugą stronę, tzn. wielu Polaków, którzy kiedyś przenieśli się do Holandii, opuszcza ten kraj i np. wraca do ojczyzny nad Wisłą. W ubiegłym roku takich osób było 13.500. Per saldo liczba oficjalnie zameldowanych w Holandii polskich imigrantów wzrosła więc w 2015 r. o 8.700 osób.

W przypadku Syryjczyków osób opuszczających Holandię nie ma prawie w ogóle (jedynie ok. 300 osób). Per saldo liczba przybyszów z Syrii wzrosła więc w Holandii w ubiegłym roku o 20.500.

Za „oficjalnie zarejestrowanych uchodźców” uznaje się w Holandii tych z nich, którzy otrzymali pozwolenie na pobyt lub też od co najmniej pół roku przebywają w ośrodku dla uchodźców. W przypadku emigrantów zarobkowych np. z Polski czy innych państw UE za tych „zarejestrowanych” uznaje się tych z nich, którzy zameldowali się w urzędzie gminy.  

W sumie w 2015 r. w Holandii zameldowało się 203.000 imigrantów i uchodźców, o 20 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie Holandię opuściło ok. 146.000 osób. Bilans migracyjny jest więc dodatni i tylko w wyniku ruchów migracyjnych ludność Holandii wzrosła w ubiegłym roku o około 56.000 osób, informuje CBS.

Także bilans urodzeń/śmierci był dodatni: w Holandii w ubiegłym roku narodzin było o 23.000 więcej niż zgonów. W porównaniu z innymi latami to jednak bardzo mało: przyrost naturalny był w Holandii w 2015 r. najniższy od 144 lat!  

Łącznie ludność Holandii w 2015 r. zwiększyła się o 79.000 osób i wynosi obecnie ok. 16,9 mln. CBS przewiduje, że także w tym roku liczba mieszkańców w Holandii zwiększy się, głównie w wyniku ruchów migracyjnych.



27.01.2016 ŁK Niedziela.NL

Komentarze 

 
-1 #17 casa 2016-01-28 15:24
Dodam tylko jeszcze na koniec (co pewnie wiekszosci sie nie spodoba) - w Polsce i wsrod Polakow panuje ksenofobia!! wystarczy poczytac jak to pan striptizer/strazak zbluzgal studenta z Pakistanu. "Emigrantow" w Polsce nie ma albo sa w niewielkiej ilosci a pikiety i strajki z proboszczami na czele takie jakby zaraz mialo sie tam ich zjawic przynajmiej kilkaset tysiecy. :P Milego dnia zycze :-)
Cytuj
 
 
-5 #16 Dron 2016-01-28 15:23
Cytuję saluut:
Cytuję Dron:
Do Polski przyjechało milion emigrantów zarobkowych z Ukrainy, może warto zastanowić się nad powrotem do Polski, bo nie będziecie mięli ani tu, ani tam. Europa potrzebuje taniej siły roboczej, Polska jest w Uni więc potrzebuje tej siły też, proste.

Jakiej sily roboczej? O czym mowisz? Ludzie ktorych Holandia i inne kraje Unii Europejskiej przyjmuja jako "pseudo uchodzcow" do pracy nie ida prawie nigdy. Tak samo jak nigdy z nich do siebie nie wracaja.

Mylisz się, nie ograniczaj swojego myślenia.Zmień otoczenie, jeśli przebywasz w zamkniętej grupie, dzieląc pokój ze swoimi rodakami. Takim myśleniem robisz sobie i swoim bliskim krzywdę.
Cytuj
 
 
0 #15 saluut 2016-01-28 15:17
Cytuję Dron:
Do Polski przyjechało milion emigrantów zarobkowych z Ukrainy, może warto zastanowić się nad powrotem do Polski, bo nie będziecie mięli ani tu, ani tam. Europa potrzebuje taniej siły roboczej, Polska jest w Uni więc potrzebuje tej siły też, proste.

Jakiej sily roboczej? O czym mowisz? Ludzie ktorych Holandia i inne kraje Unii Europejskiej przyjmuja jako "pseudo uchodzcow" do pracy nie ida prawie nigdy. Tak samo jak nigdy z nich do siebie nie wracaja.
Cytuj
 
 
-2 #14 casa 2016-01-28 15:06
Salut - Sa grupy/osoby z Ukrainy, ktore staraja sie (lub juz maja) o status uchodzcy chociazby w Polsce tyle ze w stosunku do tych mas ludzi ktore naplywaja do europy z Syrii itp. jest ich zdecydowana mniejszosc. Poza tym nie jest tak ze osoba ze statusem emigranta wszystko dostanie za darmo i do konca zycia na "lezaku"; panstwo pomoze ich wyedukowac, zapewni start a potem musza sobie radzic sami. Chcialbym zaznaczyc, ze piszac tutaj nie przedstawiam swojej opinii czy zdania na temat w/w artykulu czy kwestii emigrantow a jedynie staram sie zdefiniowac pojecie "ëmigrant". Uwazam ze nie na miejscu jest porownywanie sutuacji bytowej np. Polakow do chociazby czesci emigrantow, ktorzy docieraja do Niemiec, Holandii itd.
Cytuj
 
 
-2 #13 Dron 2016-01-28 14:56
Do Polski przyjechało milion emigrantów zarobkowych z Ukrainy, może warto zastanowić się nad powrotem do Polski, bo nie będziecie mięli ani tu, ani tam. Europa potrzebuje taniej siły roboczej, Polska jest w Uni więc potrzebuje tej siły też, proste.
Cytuj
 
 
+1 #12 Dron 2016-01-28 14:55
[quote name="saluut"]Casa - mysle ze nie masz racji.
Uchodzcow to w tym tlumie jest akurat bardzo malo. Unia uropejska z Pania Merkel na czele otwiera ramiona do kazdego kto przyplynie do Europy lodka. 60% to ludzie z Tunezji, Maroko, Albanii, Eritrea, etc. Tam nie ma wojny. Wszyscy z nich nie maja dokumentow albo maja "kupione" syryjskie. Poza tym w Syrii wojna jest taka sama jak na Ukrainie. Nie slyszalem zeby miliony uchodzcow z Ukrainy wybieralo sobie Panstwo w Europie w ktorym chca sie schowac. W Turcji czy Libanie jest bezpiecznie. Tylko tam nikt im niczego nie rozdaje. Znam osobiscie ludzi z Syrii ktorzy po osiedleniu w Europie, jezdza do Syrii na wakacje i smieja sie mowiac ze tam jest bezpiecznie...
Do Polski przyjechało milion emigrantów zarobkowych z Ukrainy, może warto zastanowić się nad powrotem do Polski, bo nie będziecie mięli ani tu, ani tam. Europa potrzebuje taniej siły roboczej, POlska jest w Uni więc potrzebuje tej siły też, proste.
Cytuj
 
 
-2 #11 Dron 2016-01-28 14:49
Cytuję saluut:
Polak ktory przyjezdza do Holandii nie dostaje zadnej pomocy finansowej, nikt nie daje jemu pieniedzy na zakupy, nie placi za jego dach nad glowa, za opieke zdrowotna i szkole dla dzieci. Po paru miesiacach nie dostaje wyposazonego mieszkania. Nie moze zaprosic do siebie swojej rodziny (srednio 6-8 osobowej}i zyc z zasilkow do konca zycia na koszt Holandii. Kiedy Polak sie w***i - to z Holandii wyjezdza. Proste. Ludzie z Afryki jesli tutaj przyjada to nie wyjezdzaja nigdy. Maja w Holandii raj o ktorym nigdy nie snili i nie wiedzieli ze takie cos istnieje. To dla nich jak wygrana na loterii. Statystyki to tylko potwierdzaja.

Na jakiej podstawie miał by emigrant zarobkowy otrzymywać pomoc, która przysługuje tym, którzy ratują swoje życie?
Cytuj
 
 
-1 #10 casa 2016-01-28 14:34
Tam nie ma wojny. Wszyscy z nich nie maja dokumentow albo maja "kupione" syryjskie. Poza tym w Syrii wojna jest taka sama jak na Ukrainie. Nie slyszalem zeby miliony uchodzcow z Ukrainy wybieralo sobie Panstwo w Europie w ktorym chca sie schowac. W Turcji czy Libanie jest bezpiecznie. Tylko tam nikt im niczego nie rozdaje. Znam osobiscie ludzi z Syrii ktorzy po osiedleniu w Europie, jezdza do Syrii na wakacje i smieja sie mowiac ze tam jest bezpiecznie a bija sie tylko w jakiejs czesci kraju. Unia Europejska chca odkupic swoje grzechy z przeszlosci za i dlatego sciaga do siebie ta cala cholote.
Mysle ze od strony merytorcznej badac sprawy emigrantow nie bedziemy bo w wiekszosci wiedza w tym zagadnieniu jaka ma spoleczenstwo opiera sie na tym co mowia media, natomiast jedno pewne - kazdy obywatel, ktory nie ma przyznanego statusu uchdzcy musi sobie na zycie zapracowac. Chcialbym tez zaznaczyc ze nie jest to moja stronnicza opinia a jedynie obiektywa.
Cytuj
 
 
-1 #9 saluut 2016-01-28 13:50
Casa - mysle ze nie masz racji.
Uchodzcow to w tym tlumie jest akurat bardzo malo. Unia uropejska z Pania Merkel na czele otwiera ramiona do kazdego kto przyplynie do Europy lodka. 60% to ludzie z Tunezji, Maroko, Albanii, Eritrea, etc. Tam nie ma wojny. Wszyscy z nich nie maja dokumentow albo maja "kupione" syryjskie. Poza tym w Syrii wojna jest taka sama jak na Ukrainie. Nie slyszalem zeby miliony uchodzcow z Ukrainy wybieralo sobie Panstwo w Europie w ktorym chca sie schowac. W Turcji czy Libanie jest bezpiecznie. Tylko tam nikt im niczego nie rozdaje. Znam osobiscie ludzi z Syrii ktorzy po osiedleniu w Europie, jezdza do Syrii na wakacje i smieja sie mowiac ze tam jest bezpiecznie a bija sie tylko w jakiejs czesci kraju. Unia Europejska chca odkupic swoje grzechy z przeszlosci za i dlatego sciaga do siebie ta cala cholote.
Cytuj
 
 
+4 #8 eton 2016-01-28 12:12
Polacy pracować, Syryjczycy korzystać z prawa azylowego i ściągać swoje rodziny. Muzumanie nigdy nie będą pracować na niewiernych!
Cytuj
 
 
+3 #7 matrix 2016-01-28 11:12
I dlatego mysle,ze Unia powinna im pomagac wlasnie taam na miejscu albo stworzyc na paru wyspach Greckich,ktorych przeciez nie brakuje,tymczasowe obozy i tam ich utrzymywac,a nie zapraszac w takiej ilosci,ktorej nikt nie ogarnie.Kazda wojna kiedys sie konczy i wtedy niech wracaja do siebie bo z Europy nie beda chcieli wyjerzdzac i bedziemy na nich zapier...do konca zycia,naszego lub ich...
Cytuj
 
 
-2 #6 Casa 2016-01-28 10:54
Kiedyś jak Polska była krajem "potrzebującym" i mam tu na myśli lata 80/90, w kościołach na terenie całego kraju można było odbierać paczki żywnościowe i ubrania które miedzyinnymi pochodziły z Holandii. Nie wiem czy Państwo pamiętacie żółte autobusy jeżdżące miedzyinnymi w Poznaniu - to tez datek od Holendrów :-)
Cytuj
 
 
-3 #5 Casa 2016-01-28 10:50
Cytuję saluut:
Polak ktory przyjezdza do Holandii nie dostaje zadnej pomocy finansowej, nikt nie daje jemu pieniedzy na zakupy, nie placi za jego dach nad glowa, za opieke zdrowotna i szkole dla dzieci. Po paru miesiacach nie dostaje wyposazonego mieszkania. Nie moze zaprosic do siebie swojej rodziny (srednio 6-8 osobowej}i zyc z zasilkow do konca zycia na koszt Holandii. Kiedy Polak sie w***i - to z Holandii wyjezdza. Proste. Ludzie z Afryki jesli tutaj przyjada to nie wyjezdzaja nigdy. Maja w Holandii raj o ktorym nigdy nie snili i nie wiedzieli ze takie cos istnieje. To dla nich jak wygrana na loterii. Statystyki to tylko potwierdzaja.
z prostej przyczyny: w świetle prawa Polacy nie maja statusu uchodźców, Polska nie jest zagrożona wojna ani nie jest w stanie wojny, Polska jest częścią wspólnoty europejskiej i należy do paktu północno atlantyckiego dlatego nie ma żadnych podstaw aby Polakom przyznawać status uchodźcy ani przywilejów uchodźcy.
Cytuj
 
 
+2 #4 Busik z Malarzami 2016-01-28 09:11
Muzułmanie i Polscy robole budowlane to najgorszy syf w Holandii. Robole budowlani to brudny syf pracujący i zatrudniający innych Polaków na czarno. Czas spuścić do klozetu ten polski syf budowlany w Busikach.Za to że nie płacą podatków i ludziom nie dają normalnych umów o pracę.
Cytuj
 
 
-3 #3 Stan 2016-01-28 08:08
Widze ze ***okomuna sie wszedzie rozpisuje swoja propagande. Niedziela to tylko przykrywka dla prawdziwego przekazu. Przykre ze wykorzystujecie status tego slowa dla swoich-czyis zapedow politycznych. Nieopisujecie nic szczegolnego zwiazanego z Polska . Prawie jak Wybiorcza . Podkresle ze wyrazam swoje prywatne zdanie do ktorego mam prawo . Takie czasy .
Cytuj
 

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież

Reklama
Reklama
Najnowsze komentarze
Najnowsze wiadomości
News image

Holandia: Pogoda na środę (20 listopada) i następne 3 dni

News image

Holandia: Wypadek w Honselersdijk. Auto wylądowało w rowie

News image

Polska: Trzaskowski czy Sikorski? KO wybiera kandydata na kandydata

News image

Holandia: Strajk w... Heinekenie

Najnowsze Ogłoszenia Wyróżnione


reklama a
Linki